Mivel az internet óriási dzsungelében könnyű eltévedni a rengeteg információ között, gondoltam összefoglalom az általam fontosnak tartott dolgokat.  

Miből áll az emberi szervezet? 

Ha lefejtenéd a bőröd, alatta zsírt és izmot találnál. Mivel Te nem akarsz agyatlan módon zsírral formálódni, logikusnak tűnik, hogy hogy az izmaid alakja fogja meghatározni a tested alakját ideális esetben. Igen, a lányokét is!

Melyik a leghatékonyabb
 edzésforma? 

Egyik sem.....illetve mindegyik! :)
Ezt a blogot pont ez a kérdés ihlette, úgyhogy akit ez jobban érdekel, annak ajánlatos elmélyedni az edzésmódszerek leírásai közt. 

Mi az izomépítő edzések lényege?

(Forrás: shop.builder.hu )
"1. Nincsenek izomnövelő szerek. Edzés nélkül fejlődni nem lehet!
 2. Nincsenek izomnövelő szerek. Megfelelő táplálkozás nélkül fejlődni nem lehet!
 3. Nincsenek csoda edzésprogramok amik jobbak, mint a többi!

...Az (izomtömeg-növelő) edzés lényege, hogy stimuláljuk az izmokat arra, hogy tápanyagokat vegyenek fel
Az edzésterhelés hatására az éppen edzett izomban található szénhidrátok (a neve glikogén) kiürülnek, mert ezt használjuk üzemanyagnak, valamint a fehérjeszerkezet sérül. Így az izomban fehérje (aminosav) és glikogénhiány lép fel. Edzés után azonnal elkezdődik a tápanyagok felvétele, ezért nagyon fontos megfelelően táplálkozni. A terhelés hatására az izom kompenzál, több tápanyagot vesz fel, mint amennyit leadott. Minél több tápanyag van az izomban (minél több fehérje épül be, és minél több szénhidrátot tárol) annál nagyobb lesz az izom. Ehhez a terhelést hosszú távon növelni kell – egyre nagyobb súly, nagyobb intenzitás... 

1. Nincs semmiféle szer, amivel szálkásítani lehet diéta nélkül
2. Nincs szálkásító edzés
3. Diéta nélkül szálkásítani nem lehet
4. Célirányosan szálkásítani egy adott izmot vagy testrészt nem lehet. Nem lehet egyik izmon tömeg-növelni a másikon szálkásítani. Vagy tömegelsz vagy szálkásítasz."

Melyik edzésmódszertől fejlődnek legjobban az izmaim?

Minden edzésmódszernek megvannak az előnyei és a korlátai!
Kezdő szinten az ember még a különféle kardió edzésektől is fejlődhet, de ez senkit se tévesszen meg. 

Általánosságban  elmondható, hogy az izomtömeg a súlyzós edzéstől fejlődik a legjobban!!! 

Mik a fejlődés fő összetevői?

" Fizikum = (Genetika + dopping + szakmai tudás + pénz) x (befektetett munka)" (By RadnaiTamás)

Önmagához képest mindenki képes fejlődni !!! 
A fejlődés módját és mértékét határozzák meg a fenti összetevők!

Mi köze a genetikámnak a fejlődésemhez?

Ez egy olyan sokrétű kérdés, amibe érdemes jobban belemélyedni. Ez mindennek az alfája és omegája. Meghatározza, hogy milyen edzésmódszerek hatékonyabbak számunkra és melyek kevésbé. Meghatározza testünk alapvető típusait (hízékony, alapból sovány, könnyen vagy nehezen fejlődő, magas, alacsony, stb.). Meghatározza, hogy mely diétákra hogyan reagál a testünk. Meghatározza izmaink formáját és elérhető nagyságát. 
A magazinokban látott, fantasztikus fizikummal rendelkező profi sportolóknál azt láthatjuk, amikor a kiemelkedő genetika és a hihetetlenül sok befektetett munka egymással találkozik. 

Az edzésmódszer befolyásolja, hogy milyen típusú izmaim lesznek?

(Az alábbi képen a magyar vízilabda válogatott látható)
Igen is meg nem is. Az izmok formáját és minőségét 99%-ban a genetika határozza meg és nem az edzésmódszer!!! De...

a)  Egyrészt minden edzésmódszer máshova helyezi a hangsúlyt, az emberi test pedig ehhez alkalmazkodik.  Ezért van az, hogy az azonos sportot űzők, általában ránézésre hasonló típusú izmokkal rendelkeznek. Az emberi szervezet a mozgás milyenségéhez leginkább ideális méretű és erejű izmokat fejleszt (vagy bont le!)

b) Másrészt minden sportágnak megvan a maga ideális testtípusa, így magasabb szinten általában azok tudnak kiemelkedő eredményeket elérni, akinek a testfelépítése belefér a sportágnak leginkább megfelelő testalkat-sztenderdbe. Persze szórások és kivételek is vannak, de nagyrészt elmondható, hogy van olyan testalkat, ami jellemző egy adott sportágra, edzésmódszerre (focista, kosárlabdázó, vízilabdázó, stb.)  

Amatőr szinten a testalkat és a genetika nem annyira meghatározó tényező. Például bármikor lemehetek egy jót kosarazni a haverokkal, de a 170 centimmel valószínűleg nem férnék be az NBA egyetlen csapatába sem (mondjuk mind az edzettségemen, mind a dobótechnikámon van még fejlesztenivaló :D )
 
Formás izmokat szeretnék, nem szeretnék nagyra nőni. Hogyan érhetem ezt el?
 
Az univerzum törvényei mindenkire egyformán vonatkoznak.
Tehát ha izomtömeg növelés a cél, ugyanúgy kell edzeni, izomméret-céloktól függetlenül!!! 
Ha elérted a megfelelő méretet, akkor onnantól visszaveszel és csak szinten tartasz :))
"Naggyá válni rendkívül nehéz, különösen a hölgyeknek. A legtöbb férfi és a nők 99%-a nem rendelkezik a hatalmassá növekedés képességével. Amennyiben két év kemény súlyzós edzés után túl nagy lettél, akkor vagy genetikai csoda, vagy koxos vagy. Rengeteg testépítő akar nagy lenni, de csak nagyon kevésnek sikerül, mert ez nehéz dolog"
 
A Fegyencedzéssel kapcsolatban lenne kérdésem...
Ebben a blogban rengeteget foglalkozom a fegyencedzéssel, szóval böngéssz kedvedre a bejegyzések között :)
 
Hányszor kell edzenem egy héten?
 
A heti edzésnapok számát általában a célok, a lehetőségek és a regenerálódási képesség határozza meg.
Ha fő cél az izomtömeg növelése, akkor kezdő és középhaladó szinten maximum heti 3-4 szer, az edzések között pihenőnapot beiktatva.
Ha más céljaid vannak, akkor több alternatíva is kínálkozik. Három nap edzés egy nap pihenő, heti öt vagy hat edzés, stb. A lényeg, hogy heti egy nap mindenképpen a pihenésé legyen!
 
 
Melyik gyakorlattól fejlődik legjobban a mellem , karom, vállam, stb.?
 
Ha lenne mindent vivő gyakorlat, akkor mi szükség lenne a többire? Persze vannak ajánlott alapgyakorlatok, de az izmokat általában sok szögből és sokféleképpen kell bombázni a megfelelő fejlődés érdekében.
 
Melyik gyakorlattal fogom tudni lefogyasztani a hasam, fenekem, agyam, lábujjam, stb?
 
Fogyni kizárólag diétával lehet! Nincs olyan, hogy helyi zsírégetés! A zsírosodás és a zsírvesztés elosztását és nagyságát kizárólag a GENETIKA határozza meg. 
Egy biztos: ugyanabban a sorrendben és mértékben fogsz fogyni is, ahogy felrakódtak a zsírpárnák.
 
Melyik gyakorlattól lesz kockás hasam?
 
Egyiktől sem! Kockás hasad kizárólag akkor lesz, ha alacsony a testzsírszázalékod. Ezt szerencsésebb esetben szuper genetikával, átlagos esetben pedig megfelelő diéta-edzés kombóval érheted el!
 
Mit kell tudnom az étkezésről?

Kétfajta diéta létezik. Az egyik maga a konkrét diéta, mely sok megvonással jár, ezért csak időszakosan tartható. Ilyen lehet mondjuk a speciális méregtelenítő kúra, a tömegnövelő-, vagy éppen a szálkásító étrend. Ha maximalizálni akarod az izomtömeg növelést. akkor bizony az étrendedet meg kell tervezned és háromóránként kajálnod kell! 
 
Nem fér bele az életvitelembe a 3 óránkénti étkezés!
 
Semmi gond, vannak más módszerek is. Mivel senki sem burokban éli az életét, olyan életmódot kell kialakítani, ami belefér az életminőségünkbe. Pontosan erre találták ki a táplálékkiegészítőket. Ha komolyan fejlődni akarsz, érdemes megfontolnod egy fehérje alapú táplálékkiegészítő rendszeres fogyasztását. 
Nincs olyan diéta ami mindenkinek alkalmas lenne. Ki kell kísérletezni, hogy számodra melyik a legmegfelelőbb! Egy biztos, mindegyik valamilyen szinten lemondásokkal jár!!! 
 


Na és mi van a többi diétás módszerrel (Warrior Diet, Norbi Update, BA Súlykontroll, stb.)?
 
Ha nem az izomtömeg növelés maximalizálása a fő cél, hanem az egészséges életmód kialakítása, többféle diéta is szóba jöhet. 
Ezek azok az étrendek, amit hosszú ideig, életvitelszerűen követni tudsz. Ez bár lassabban, de mindenképpen tartósabban hozza az eredményeket. Tipikusan ilyen a Harcosok étrendje vagy mondjuk a Norbi Update.

A legtöbb módszer megfelelő szakirodalommal és internetes fórumokkal rendelkezik. Próbáld ki amelyik számodra szimpatikus!
Ne feledd, csak az a diéta lehet hatékony, amit be is tudsz tartani! ;)
Rövidtávon szinte minden diéta hatékony lehet, de csak kevés alkalmas arra, hogy hosszútávon is beilleszd az életviteledbe. Rövidtávon is lehet értelme diétázni valamely speciális célból, (méregtelenítés, szálkásítás, stb.) de ha abbahagyod sanszos, hogy visszaáll minden a régi kerékvágásba. 
 
Vega vagyok, hogyan étkezzem?
 
Ebben az esetben itt van a számodra hasznos információ.
 
Melyik a legjobb diéta?
 
Nincs olyan hogy legjobb, csak alternatívák vannak. 
Mindig az számodra a legjobb, amire
 
a) a tested megfelelően reagál 
b) képes vagy véghezvinni, betartani.
 
--------------------------------------------------------------------------------------
 
Innentől pedig nézzük Drugs Bunny autentikus, testépítő felfogású válaszait! (Forrás: shop.builder.hu)
 
Nem akarok diétázni/ nem akarok odafigyelni a kajára, mennyivel lesz így rosszabb/lassabb az eredmény?
 
Természetesen diéta és precíz kajálás nélkül ugyanazt el lehet érni szarok bele hozzállásal is, csak mi hülyék vagyunk és 
a.) nem jutott eszünkbe hogy mi is szarjunk bele, 
b.) mazochisták vagyunk és élvezzük, hogy egy halom pénzt elkölthetünk arra hogy szenvedjünk a diétával.
Fogalmazzunk úgy: Te nem akarsz diétázni, mi nem akarunk hülyékkel foglalkozni!
 
Nő vagyok, nem fog lemenni a mellem ha lefogyok? 
 
De le fog!
 
Diétázom, betartom az étrendet, de ehetek-e töltött káposztát, csokit, akármit, mert az a kedvenc kajám?

Nem. Azt ehetsz, ami az étrendedben le van írva!
 
Diétázok, de nem tudok lemondani a csokiról/akármiről! 
 
Akkor mondj le arról hogy jól fogsz kinézni!
 
Nem-e késő 30 éves kor felett elkezdeni? 
 
Ebben a korban már érdemes végrendeletet írni, venni egy koporsót és abban aludni, hátha nem ébred fel az agg tested valamelyik reggelen! Ronnie Coleman minden idők legnagyobb testépítője 42 évesen volt a csúcson. Soha nem késő elkezdeni, még 60 éves korban sem!
 
Nem-e mennek tönkre az ízületeim az edzéstől? 
 
Az ízületei alapvetően annak mennek tönkre, aki ész nélkül baromkodik nagy súllyal és/vagy nem melegít be rendesen.
 
Probléma-e ha hétvégenként megiszom egy sört? 
 
Felnőtt emberek ihatnak csak sört legálisan, felnőtt embernek pedig mérlegelnie kellene tudni. Nem kell aszkéta életet élni, nyugodtan meg lehet inni egy sört néha, de a kulcsszó itt a néha! Nyilván nem naponta és nyilván nem kell ritkán se seggre inni magad. Egy diétánál azonban más a helyzet, ott azt kell eldönteni fontos-e annyira egy sör, hogy ezért elbaszd az egészet!
 
 
Probléma-e ha néha szemetet kajálok? 
 
Hasonlóan az előzőhöz: nem kell aszkéta életet élni: ha megkívánsz valamit, amit megennél, edd meg! A lényeg hogy ne szeméten alapuljon a táplálkozásod és hogy megfelelően ritkán forduljon ez elő, mert könnyű túl megengedőnek lenni magadhoz – az vagy, amit megeszel ezt ne felejtsd el!
Diétában azonban félreeni tilos!
 
Aszimmetrikus vagyok milyen gyakorlattal eddzek? 
 
Nincsen asszimetria elleni gyakorlat. Tudom, hogy sokan úgy gondoljátok, mindenre van gyakorlat, asszimetriára, kis pöcsre, agyatlanságra, gerincferdülésre. Csak azt nem tudom hogyan képzelitek. Ugrasz háromszor ötöt bal lábon fejenállva és szimmetrikus leszel? Vagy ez az egész csak fogalmazási kérdés? Mert valójában edzéstechnikai kérdés. Először is: mindenki aszimmetrikus és sokan vannak annyira testképzavarosak hogy ezt nem értik. Az emberi test nem szimmetrikus, a szíved sem középen van! Ezért ha az egyik karod egy vagy fél centivel vastagabb vagy más a formája az teljesen normális! Ha ennél komolyabb mértékű asszimetria van annak nagy valószínűséggel valami ortopédiai oka van, pl. tartáshiba, gerincferdülés. Ilyenkor gyógytornász vagy szakorvos szükséges.
 
Ha abbahagyom az edzést, leeresztek? 
 
Ezt a hétköznapi prosztó fogalmazásmódot nem használnám. Nem eresztesz le, nem vagy lufi, max a fogyatékos, irigy átlag próbálja megmagyarázni a szerény képességeivel hogy fel vagy fújva. Neked azonban ki kell tűnnőd agyilag a gyökér tömegből ha el akarsz valamit érni! A tárgyra térve: az izmaidat elveszted, hiszen nem stimulálja semmi őket, ha nem használod, nincs szükség rájuk és a tested pontosan tudja hogy le kell építeni.
 
Ha abbahagyom a diétát, visszahízok? 
 
Ha ugyanazt a szart eszed, amitől elhíztál, igen. Mit vártál? Anyagcsere: élő szervezet vagy, a tested arra reagál ami történik vele mozgásban és amivel táplálod!
 
Milyen gyakorlattal tudom leszedni a zsírt a fenekemről/mellemről/hasamról/combomról/agyamról? 
 
Semmilyennel! Talán figyelmesebben kellett volna az alapismereteket olvasni, fuss neki mégegyszer!
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
További kérdéseim vannak!
 
Ha mindent figyelmesen elolvastál és még mindig akadnak kérdéseid, ne kímélj :))

A bejegyzés trackback címe:

http://powerteam.blog.hu/api/trackback/id/tr595027797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.