A Spartan Training a finn Antti Nurmi nevéhez köthető modern edzésrendszer, mely több részből tevődik össze. Ezek egyike a Fighter Training. Harcosok tréningje, nem egy új fitnesz irányzat, hanem egy eredményorientált, erőnléti edzéskoncepció. Mit is jelent ez? Erre kerestem a választ a hétvégén megrendezett oktatói kurzus kapcsán.
Anttit munka közben látni mindig élmény, egészen elképesztő, hogy mennyire profin, mindeközben szerényen teszi a dolgát. 

antti_pose_1_muokattu.jpgAntti több nemzetközi edzőteremben fejlesztette tudását, sokoldalú és energikus edző, edzésein az erőt a technikával ötvözi.
Közel 20 éves tapasztalattal rendelkezik a harcművészetek terén és 10 éves intenzív kapcsolat fűzi a funkcionális tréninghez.
14 évig oktatott Krav Magát, küzdött MMA, kickbox és submission wrestling versenyeken.
Antti lenyűgöző mennyiségű tudást adott át a funkcionális edzés tekintetében Finnországban és külföldön egyaránt.
Antti Defendo Blue use-of-force és önvédelmi oktatóként nemzetközi szinten tart instruktori képzéseket.
Finnországban a kettlebell edzés egyik úttörőjének számít.
Ő fejlesztette ki a IKSA / IUKL szervezet Fighter képzési módszerét harcművészeti oktatók számára.
- Nemzetközi kettlebell oktató
- Defendo Alliance International IDDI oktató
- Spartan Training vezető oktató
- Spartan Sport Center főoktatója
- Spartan Fighterline kifejlesztője
- Krav Maga expert szintű oktató

Miért jó a képzés? Kinek?

  • Ha a legjobbak között akarsz lenni, akkor keményebben és okosabban kell edzened a többieknél.
  • Tudjuk, hogyan küzdenek a grapplingesek és a legkeményebb utcai harcosok, harcművészek.
  • Tudjuk, hogyan kell kidolgozni az erő alapjait és hogyan kell fejleszteni azokat.
  • Azt tanítjuk, amit ígérünk, mert tudjuk, hogy mi kell ahhoz, hogy szembenézz egy másik harcossal.
  • Széleskörű tudással rendelkezünk küzdősportok terén.
  • Tudjuk, hogyan kell ütni, rúgni, földre vinni, birkózni és kontrollálni az ellenfelet.
  • Megtanulod, pontosan mit jelent az erő, a teljesítmény és a mobilitás.
  • Megmutatjuk, hogy mi a minőségbeli különbség a képzési programok között.
  • Megmutatjuk, hogyan kell felépíteni egy legyőzhetetlen harcost.

Címszavakban a képzés célja

  • gyorsabb ütések
  • hatékonyabb rúgások
  • erősebb fogások és dobások elérése
  • széleskörű fizikai képzettségek megszerzése
  • pszichikai gátak áttörése

Az erős szervezet nem sérül meg olyan könnyen. 
Aki mentálisan gyenge, az fizikailag se elég erős. 
Megváltoztatjuk a lehetőségeidről és a korlátaidról alkotott képedet. 
Tudjuk, hogy amikor a test fáradt, csak az elme győzhet...

Ahogyan az várható volt, a képzés rendesen lefárasztott mindenkit testileg és lelkileg is. Olyan ez az egész, mintha két napon át folyamatosan edzenél. Itt ugyanis az elméleti anyagot is nagyrészt a gyakorlatokon keresztül verik bele az ember fejébe. Hiphiphurrá :)
Egy harcos edzése igazi funkcionális edzés! Egy harcos nem teheti meg, hogy bármely fizikai képességben alulmaradjon az ellenfelével szemben. Így volt ez már a Spártai katonák esetében is, és nincs ez másként a mai harcosok, harcművészek, küzdősportolók esetében sem. Mostanában már a fitnesz világ is kezdi felfedezni magának a Fighter-edzésekben rejlő lehetőséget. Ezek a típusú edzések  jellegükből adódóan hihetetlenül fejlesztik az erő-állóképességet és a robbanékonyságot, persze sok más egyéb képesség kiaknázása mellett. Ráadásul a tréning komoly adrenalin mennyiséget szabadít fel,ezért a Harcosok edzése a feszültség levezetésének egyik legjobb módja. Püfföltétek már a falat vagy egy boxzsákot dühötökben? Na ez olyan érzés!

Nézzük át tehát a teljesség igénye nélkül a két nap "étlapját";

Kettlebell gyakorlatok, alapok, dobások és robbanékonyság

Itt az alapvető kettlebell gyakorlatok megismerése mellett főleg a kültéri outdoor edzésen volt a hangsúly. Ez már a Kettlebell Instruktori Kurzuson is a kedvenc részem volt, de most a technika helyett jobban rámentünk a fizikai képességek fejlesztésének módjaira (Például felfűztünk kötélre néhány bellt, és húztuk-vontuk őket a Dunaparton /szán rulez/, vagy kombináltuk a kettlebell hajításokat a kocogással, a pihenés jegyében persze)

Saját testtömeges gyakorlatok (Calisthenics 2.0)

Mindig ledöbbent, hogy az emberi test mennyiféle gyakorlatra alkalmas, a technikák számának tényleg csak a kreativitás szabhat határt. Volt itt minden a klasszikus gimnasztikai gyakorlatoktól kezdve a bonyolultabb variációkig, voltak különböző mobilitási, stabilitási és kitartást fejlesztő gyakorlatok, de nem hagytuk ki a páros erőfejlesztő tréninget sem. A kedvencem ebből a részből az állatkert különböző állatainak mozgás utánzása volt. Nem mondom, nem csak erőnlétileg, de koordinációs gyakorlatként is remek egy jó kis pók-, krokodil-, majom-, medve-, vagy skorpió járás, na de mi van, ha az állatok elkezdenek ugrálni járás közben, vagy éppen fekvőtámaszozni? Megtudtuk... :)

Medicinlabdás gyakorlatok

kuntopallo-2kg (1).jpgHa a saját testtömeges gyakorlatokat nehéznek érezzük, kezdjünk el medicinlabdával edzeni, máris visszasírjuk a kellemes gyakorlatokat. A medicinlabdában az a jó, hogy nem kell hozzá pl a kettlebellnél megszokott technikai tudás, így bármilyen szinten lévő "harcost" edzhetünk vele. Ráadásul csoportos edzésnél a labdák súlyát növelve/csökkentve egyszerűen egy szintre hozhatjuk az egész csapatot. 

Kalapács-és gumiabroncs gyakorlatok

Szintén nagy részét tették ki a képzésnek a különböző gumiabroncsos gyakorlatok. Kalapáltuk, forgattuk, ugráltunk rajta, sőt még a fejünk fölött is tartottuk kis csapatokban -a verseny szellem jegyében :)
Erőfejlesztés, állóképesség, robbanékonyság, kitartás...

Ezenkívül voltak még különböző ügyességi gyakorlatok, izomregenerálás, 3D-nyújtás (saját tömeggel, gumiszalaggal), mobilitási gyakorlatok partvisnyéllel és még rengeteg dolog, ami persze egyből felveti a kérdést, hogy mennyi dolog lehet még, ami nem fért bele a két napba...

És persze volt elmélet is, például a különböző gyakorlatok kombinációs lehetősége, edzéstervezés, tanítási kompetenciák fejlesztése, sport specifikus igények felismerése, sérülések megelőzése és a progresszív fejlődés sarokpontjai.

Mentális képzés

Végül, de nem utolsósorban beszéljünk a mentális képzésről, ami végül is a savát-borsát adja ennek az egész rendszernek. Ez pedig nem más, mint hogy lelkileg is ott legyél, a "SOHA NE ADD FEL!" (Never Give Up!) érzés sulykolása és ezáltal a saját határaid kitolása. Ettől lesz más a harcosok képzése, mert egy harcos nem teheti meg, hogy abbahagyja, hogy feladja, küzd a végsőkig, és ettől telik meg igazi tartalommal ez az egész 
Spartan Fighter Training vonal!

Attól, hogy elvégzel egy kurzust, vagy esetleg leteszel egy vizsgát, még nem leszel mester. 
De ha kitartó vagy, meglesz a jutalmad, mert jobbá kizárólag a gyakorlás tehet... Antti Nurmi

NEVER GIVE UP!

A bejegyzés trackback címe:

http://powerteam.blog.hu/api/trackback/id/tr935051196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.