Mostanra már mindenki tudja, hogy fittnek lenni nem egyszerű dolog, ehhez sok fizikai képesség egyszerre való fejlesztésére van szükség :)

Múltkor megnéztük, hogy a Fegyencedzés (CC) módszerét milyen típusú edzésekkel egészíthetjük ki annak tükrében, hogy nem alkalmazunk más gyakorlatokat, mindössze újeszerű megközelítésben gyakoroljuk az eredeti  hat CC technikát (az adott szintnek megfelelően persze).
Most lássuk, hogy mi a helyzet abban az esetben, ha más sportokkal szeretnénk kiegészíteni a CC rendszerét. A sport kiválasztásánál ne a hatékonyság domináljon, hanem az, hogy mit csinálnánk szívesen. 
Ha a teljes fittség állapota a fő szempont, akkor elsősorban olyan sportot érdemes választani, ami a legkiegyensúlyozottabban fejleszti az egyes fizikai képességeket. Néhány példa:

1. A legkézenfekvőbb ebből a szempontból maga a CROSSFIT mozgásrendszere.

"A CrossFit egy komplett edzésfilozófia, edzéstervezési rendszer, amely a saját maga által körbeírt "igazi fittséget" valósítja meg...

A CrossFit lényege az állandóan változó, intenzív és rövid, sok fajta módozatot igénybe vevő mozgás, amely nagyon "széles" felkészültséget, igazi funkcionális fitness-t eredményez..."

-----------------------------------------------------------------------------------------------

2. Másrészt ilyen összetett képességeket fejleszt szinte az összes küzdősport/harcművészet/önvédelmi irányzat is. Ezek -bár főleg technikai sportok-igénylik a széleskörű fizikai felkészültséget, ezért az ezeket gyakorló emberek a legkülönfélébb mozgásokat végeznek (erő-nyújtó-állóképességi-koordinációs, stb. gyakorlatok)

--------------------------------------------------------------------------------------

3. Széleskörű fizikai képességek megszerzésére törekszenek a különböző kettlebellre épülő edzésrendszerek is.
A Kettlebell erőssé tesz :) 
De ez csak a felszín, ezek nagyon összetett mozgásrendszerek, szinte minden terület fejlesztésére kínálnak alkalmas edzésmódszert. Azt mondják ha van egy kalapács a kezedben, hajlamos vagy előbb-utóbb mindent szögnek látni, tehát ha van egy Kettlebelled...értitek :) 

-------------------------------------------------------------------------

4. A TRX egy hordozható, funkcionális, hatékony tréning eszköz. Bár az ára -véleményem szerint- erősen eltúlzott, de a hozzá kapcsolódó mozgásrendszerrel kétségkívül sokoldalúan fejleszthetjük képességeinket. 

----------------------------------------------------------------------------

Az előbbiekben láthattunk néhány olyan edzésmódszert, ami kiegyensúlyozottan fejleszti a fittséghez szükséges fizikai képességeket. Természetesen végezhetünk egyéb mozgásformákat is (labdajátékok, atlétika, úszás, aerobic, stb), ki-ki vérmérséklete és lehetősége szerint.

 
A lényeg, hogy edzés-mixünkben törekedjünk a kiegyensúlyozott fizikai képességek megszerzésére!
 
---------------------------------------------------------------------------------------
 
IDŐHIÁNY ESETÉN:
 
Amennyiben nincs időnk/pénzünk/lehetőségünk elmenni kiegészítő edzésekre, abban az esetben magunknak kell összeállítani az otthoni gyakorlatsorokat. Itt egy remek példa a kreativitásra:


 

Ha minden kötél szakad, marad a két mindent vivő alapgyakorlat. Ezekkel testünk 99%-át hatékonyan átdolgozhatjuk!! Ez a két Jolly Joker gyakorlat pedig nem más, mint:

  1. a négyütemű fekvőtámasz (burpee)
  2. és a Kettlebell Swing
  3. Hidd el másra nem lesz szükség ;)


Mára ennyi meg egy bambi :))

Csatlakozz hozzánk a Facebookon ITT!

A bejegyzés trackback címe:

http://powerteam.blog.hu/api/trackback/id/tr1005055186

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.