Lassan egy éve, hogy megjelent magyarul is Paul Wade Fegyencedzés című könyve. Ahogy arra számítani is lehetett, jól felkavarta a testedző társadalmat. 
Volt aki istenítette és volt aki nagyon leszólta, és ez így is van rendjén egy forradalmi edzésmódszernél. A könyv sokakat arra ösztökélt, hogy belekezdjen a programba. Van aki klasszikus módszer szerint kockás füzetbe írja az edzésnaplóját, van akik a weben osztja meg másokkal és persze vannak rengetegen akik csak egy-egy részét kiemelve a programnak, a módszer alapján edzenek.

Akárhogy is legyen, mostanra már sokaknál kezd lehullni a rendszer köré felépített marketing máz, és nem marad más, mint a kemény edzések. 

Az első részben a szerző az ötödik-hatodik szinttől kezdve beszél haladó gyakorlatokról. Sokan türelmetlenek voltak, és nem csinálták végig az elejétől a rendszert. Az ízületi hozzászoktatás, erősítés miatt ez elméletileg innentől okoz nagyobb hátrányokat...
Látható, hogy itt azért már komolyabb a történet, és a gyakorlatok végrehajtása már igényel némi előképzettséget.

Hatodik szint:

------------------------------------------------------------------------

Hetedik szint:

------------------------------------------------------------------ 

Mesterlépések:

Éles viták alakultak ki egyes fórumokon azzal kapcsolatban, hogy a mesterlépések elérhetőek-e egyáltalán. Személyes véleményem az, hogy a könyvben leírt mesterlépések igenis elérhetőek, de nyilván nem mindenki számára az összes. Magas vérnyomással küzdőknek ellenjavallott a fejjel lefelé való mozgás, gerincfájósak sosem fogják túlterhelni a gerincüket a hídsorozat haladó lépéseivel, könyök vagy vállproblémával küszködők nem fognak egykezes gyakorlatokat csinálni, stb. Ezenkívül a nagyobb testtömeg is gátlóan hathat a haladó technikákra, még abban az esetben is, ha ennek jelentősebb része izom. A másik nagy kérdés, hogy ha sikerül is a mesterlépések végrehajtása, akkor teljesíthetőek-e gyakorlatok a szabályos lassú módszer szerint, és elérhetőek-e a haladóbb ismétlésszámok...? Ezzel kapcsolatban kicsit szkeptikus vagyok. Valószínűleg egy tornász vagy egy artista megbirkózik majd néhány szabályos gyakorlattal, és az amerikai gettókban is mindig lesz egy Hannibal.
Azonban CC-módszer ide, Paul Wade oda; az átlagemberek 99%-ának szerintem ez túl nagy falat lesz. :)
 

Híd:

--------------------------------------------------------------------------

Guggolás:

-----------------------------------------------------------------

Egykezes fekvőtámasz kézállásban:

 

És ha ez kevésnek bizonyulna, kukkantsunk bele a Rippel tesók gyakorlataiba is ;)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Azóta kijött már a második rész is.
 

Belelapozva a könyvbe, teljesen megváltozik az eddig kialakított kép a CC-ről. Előkerülnek  benne újabb gyakorlat-variációk (természetesen a már jól megszokott 10 szintre osztással), szó van benne az aktív és passzív nyújtásról, van benne marok- és nyakerősítés, van benne sok Crossfitből ismerős mozdulat és természetesen a súlyzó sem Belzebúb eszközeként van már feltüntetve. 
A rendszer így már kezd komplexebbé válni. Azért ne legyenek kétségeitek, mivel a CC jó üzlet, hagytak információt a harmadik részre is ;))

 

Powerteam Blog a Facebook-on  ITT!

A bejegyzés trackback címe:

http://powerteam.blog.hu/api/trackback/id/tr45055228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.